یک روز بخصوص! | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۴
گزارش صبا از روز سوم چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

یک روز بخصوص!

روز سوم از جشنواره چهل‌و‌دوم فیلم فجر درحالی پیگیری شد که مسابقه فوتبال میان ایران و ژاپن در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، فضای ویژه‌ای را در کاخ جشنواره حاکم کرده بود.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، سومین روز از چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در حالی پیگیری شد که بازی حساس تیم ملی ایران مقابل ژاپن در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و پخش آن در سینمای رسانه، باعث تاخیر در اکران فیلم‌ها از سانس دوم به بعد شد. این مسابقه و خصوصا برد تیم ملی در آن، فضای ویژه‌ای را در کاخ جشنواره به وجود آورد. در این روز همچنین فیلم تازه بهروز افخمی به نمایش درآمد. او پس از سال‌ها با فیلم «صبح اعدام» به سینما بازگشت. اثری تاریخی که نقدهای فراوانی از جانب منتقدان به آن وارد شد. به نظر می‌رسد این فیلم‌ساز کهنه‌کار تلاش کرده تا به سیاق کارگردانان مطرح جهان که در سنین بالا فیلم‌های خلاقانه‌ای را مقابل دوربین می‌برند، اثر متقاوتی را در کارنامه خود ثبت کند، اما تلاش او نتیجه نتیجه نداد و مشکلات جدی متوجه فیلم اوست. افخمی در «صبح اعدام» از چند تصنیف در خلال فیلم استفاده کرده است و نکته جالب این است که ترانه یکی از قطعات سروده خود اوست. در سانس دوم فیلم «شه سوار» به کارگردانی حسین نمازی به روی پرده رفت. فیلمساز در این اثر مسیر ساخت فیلم پیشین خود یعنی «شادروان» را طی کرده است و به همین دلیل ساخت این اثر قدم رو به جلویی در کارنامه او به حساب نمی‌آید. «قلب رقه» ساخت خیراله تقیانی پور در سانس سوم سینمای رسانه اکران شد. تقیانی‌پور پیش از این سریال پرمخاطب «نجلا» را در دوفصل برای تلویزیون کارگردانی کرده و در تازه‌ترین ساخته خود، فضایی مشابه با آن مجموعه را به تصویر درآورده است.

اما کنجکاوی برانگیزترین فیلم روز سوم، «صبحانه با زرافه‌ها» به کارگردانی سروش صحت بود. کارگردانی که تقریبا تمام آثار او چه در ساحت مجموعه سازی و چه سینما مورد اقبال واقع شده بود. صحت در این اثر نیز همچون فیلم پیشین خود، خلق جهان شخصی را به کار گرفته، اتفاقی که به خوبی از عهده‌اش برآمده است.

در این روز همچنین مجتبی امینی، دبیر جشنواره از غرفه رسانه‌های حاضر در برج میلاد بازدید کرد

مجید زین‌العابدین، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در کاخ جشنواره حاضر شد و در گفت‌و‌گو با رسانه‌های مختلف، به تشریح سیاست‌های این نهاد سینمایی پرداخت.

*محمدعرفان صدیقیان

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است