با فیلم ارزشی مخالف هستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۲
تهیه کننده فیلم «آوازه های سرزمین من»:

با فیلم ارزشی مخالف هستند

«مشخص است که با فیلم ارزشی مخالفت دارند. ترجیح می دهم با دست های خودم آن رابسوزانم. وجدانم راحت خواهد بود که فیلم اکران نشد.»
امیرحسین شریفی تهیه کننده فیلم «آوازه های سرزمین من» که مورد بی لطفی مسئولین قرار گرفته و چند روز پیش در گفتگویی اعلام کرده بود این فیلم را به آتش می کشاند، در ارتباط با آخرین وضعیت فیلمش به «صبا» گفت: آماده هستم که فیلم «آوازه های سرزمین من» را با دست های خودم آتش بزنم، قبل از آنکه آن را بسوزانند.

وی در ادامه گفت: برای حل این موضوع تماس‌های متعددی با من گرفته شده است، ولی هنوز از طرف وزارت ارشاد تماسی با من گرفته نشده است، درصورتی که آنها متولی کار هستند و باید آن را حل کنند.

شریفی دلیل عدم اکران فیلم «آوازه های سرزمین من» را باندبازی و مافیا دانست و عنوان کرد: ثروت و پول و مافیا در سینمای ما افتاده است و تعدادی باند قدرت در این سینما وجود دارد و آقای حیدریان (رئیس سازمان سینمایی) هم نسبت به آن بی تفاوت شده است. اوایل که این فیلم تولید شد آقای جنتی (وزیر ارشاد وقت) فیلم را دیدند و مورد تائید ایشان بود که به آقای رضا داد معاونت سینمایی وقت، گفتند که چرا فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور ندارد؟ ایشان تاکید کردند که فیلم را با خانواده دوبار در منزل دیده ایم و بسیار فیلم خوب و ارزشمندی است. ضمن این که این  فیلم در جشنواره های متعدد شرکت کرده و در روسیه به عنوان یک فیلم ضد تروریستی از آن تقدیر شده است و بین مسلمانان و مسیحیان مودت و دوستی نشان می دهد که باهم یکی باشیم. ولی در ایران متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته و نزدیک چهارسال است که از تولید آن می گذرد و خیلی بهتر از بعضی از فیلم هایی است که ساخته شده است.

وی به پیشنهاد حضور فیلم در گروه هنرو تجربه اشاره کرد و افزود: دوسال پیش برای اینکه فیلم نسوزد پیشنهاد کردم که آن را در گروه هنرو تجربه به نمایش بگذارند ولی حتی هنرو تجربه که فیلم هم جنس بازان را اکران می کند فیلم ما را که ضد داعش است اکران نکرد. مشخص است که با فیلم ارزشی مخالفت دارند. من هم نمی خواهم مانند فیلم قبلی که سوخت به دست دیگران بسوزد و ترجیح می دهم با دست های خودم آن رابسوزانم. وجدانم راحت خواهد بود که فیلم اکران نشد. آن را به تلویزیون خواهم داد و تلویزیون هم گفته که فیلم را در اسرع وقت پخش می کنند.

تهیه کننده «آوازه های سرزمین من» در ادامه توضیح داد: این فیلم هیچ مشکلی ندارد و حتی یک فریم از آن هم موقع دریافت پروانه نمایش حذف نشده است . من حتی حاضر شدم فیلم را درگروه آزاد اکران کنم. مگر می شود یک فیلم سینمایی که سه سال و نیم پیش ساخته شده است  نتواند حتی دو یا سه هفته نمایش داده شود؟ این را کجای قانون نوشته اند؟ من کاری به میزان فروش فیلم ندارم و می گویم در هرصورت فیلم باید اکران شود.

شریفی در ارتباط با حرکتی که احمد نجفی در این راستا انجام داد توضیح داد: من هیچ کاری به احمد نجفی ندارم و من قبل از احمد نجفی در افتتاحیه جشنواره که وزیر به سالن می آمد به آقای حیدریان گفتم که فیلم من بلاتکلیف است و می خواهم این موضوع را به آقای وزیر بگویم که می خواهم فیلم را آتش بزنم. آقای حیدریان گفتند که من درگیر جشنواره هستم و بعد از آن شما را دعوت می کنم به دفتر من بیایید تا مشکل را حل کنیم. آقای زمانی نسخه ای از فیلم من را گرفتند و قرار شد زمانی که آقای حیدریان فیلم را دیدن با من تماس بگیرند،اقای زمانی گفتند طی نامه ای به آقای حیدریان بگویید از ما چه می خواهید و من گفتم دیگر نامه نمی نویسم. آقای نجفی مشکل فروش داشتند و من مشکل اکران. فیلم من فیلمی ارزشی، دینی و ضد داعش است. من این فیلم را قبل از فیلم آقای حاتمی کیا ساختم ولی چون بخش خصوصی بودم کسی به من اهمیت نداد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است