انصراف «عطرتلخ» از حضور در جشنواره جهانی فجر | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۵
علی ابراهیمی خبر داد:

انصراف «عطرتلخ» از حضور در جشنواره جهانی فجر

«این فیلم برای جشنواره جهانی فجر فرستاده شد، ولی هفته گذشته از حضور در این جشنواره انصراف دادم و تصمیم گرفتم که در جشنواره جهانی فجر حضور نداشته باشم.»

علی ابراهیمی کارگردان فیلم سینمایی «عطرتلخ» در ارتباط با آخرین وضعیت این فیلم سینمایی به «صبا» گفت: این فیلم برای جشنواره جهانی فجر فرستاده شد، ولی هفته گذشته از حضور در این جشنواره انصراف دادم و تصمیم گرفتم که در جشنواره جهانی فجر حضور نداشته باشم.

وی در خصوص انصراف از حضور در این جشنواره افزود: دلیل خاصی ندارد، قصد داشتم یک سری تغییرات فنی روی فیلم انجام دهم و این باعث می شد که فیلم کمی تغییر کند.

«عطرتلخ»از حضور در جشنواره جهانی فجر انصراف داد

ابراهیمی به نمایش فیلم در جشنواره های بین المللی اشاره کرد و توضیح داد: با مرجان علیزاده که یکی از پخش کننده های بزرگ فیلم های سینمایی در جشنواره های خارجی هستند به توافق رسیدیم و قرارداد بستیم. ایشان تاکنون فیلم های زیادی را از ایران پخش کرده اند و فکر می کنم آخرین فیلمی که پخش کرده اند فیلم «زرد» بود که در جشنواره های شانگهای و غیره به نمایش در آمد.

وی درباره دریافت پروانه نمایش «عطر تلخ» اضافه کرد: در فکر هستم که اسم فیلم را عوض کنم و تا هفته دیگر اسم نهایی فیلم هم مشخص می شود. همه مدارکی که برای صدور پروانه نمایش لازم است را به ارشاد ارائه دادیم ولی به دلیل مصادف شدن با ایام نوروز پروانه ای صادر نمی شود. انشاالله بعد از تعطیلات نوروز فیلم در شورای پروانه نمایش بررسی شده و تاریخ دقیق اکران در سال ۹۷ مشخص می شود. دوست دارم زمان اکران آن در تابستان و پس از پایان جام جهانی باشد ولی باید ببینیم که نظر دوستان در این خصوص چیست.

ابراهیمی در ارتباط با موضوع این فیلم و موفق بودن در بخش بین الملل توضیح داد: به نظرم فیلم «عطرتلخ» هم در بخش بین الملل و هم در کشورمان می تواند بدرخشد، فیلمی آبرومند و بی ادعا شده است و در بحث اجتماعی به زن ها و دغدغه های آن ها می پردازد. من اگر سالیان سال هم بخواهم فیلم بسازم باز هم به موضوع زنان و دختران جامعه توجه می کنم.

کارگردان «عطرتلخ» در پایان به نگارش فیلمنامه جدیدش اشاره کرد و افزود: در سال ۹۷ فیلمنامه جدیدم را می خواهم بسازم که در حال حاضر در مرحله نگارش است و بسیار جذاب است. فکر می کنم  زمانی که فیلم «عطرتلخ» اکران شود مردم و مخاطبان متوجه می شود که  من با اولین فیلمم وارد سینما شده ام می خواهم درباره چه چیزهایی حرف بزنم و فیلم بسازم. سینما برای من یک تریبون بزرگ است که از طریق آن می توانم حرف های بزرگی بزنم.

«عطرتلخ»از حضور در جشنواره جهانی فجر انصراف داد

براساس این گزارش، «عطر تلخ» داستان دختری به نام مریم است که مجبور می‌شود شبی بیرون از خانه بماند. بیرون ماندن او یکسری اتفاقات برای او و خانواده‌اش در پی دارد که….
خاطره اسدی،شیوا مکینیان، شهرام حقیقت دوست، مهرداد صدیقیان، بهاره کیان‌افشار، سیما تیرانداز،  مهوش صبر کن، کریم اکبری مبارکه، احسان امانی، آیسان حداد، امیر حسین میری بازیگران این فیلم هستند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است