ما وظیفه داریم تئاتر مستقل را سرپا نگه داریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۸
کوروش سلیمانی در گفت‌وگو با «صبا»:

ما وظیفه داریم تئاتر مستقل را سرپا نگه داریم

«ما باید در تئاتر طوری کار کنیم که تماشاگر بعد از تماشای آن ذهنش درگیر سوال‌ها و رویکردهای جدیدی شود تا دست خالی از سالن خارج نشود.»
کوروش سلیمانیکوروش سلیمانی کارگردان «خرده نان» در گفت‌وگو با «صبا» اظهار کرد: اجرای ما در اواسط آذر ماه شروع می‌شود و تمام تلاش خود را برای ارائه نمایش حرفه‌ای و باکیفیت می‌کنیم. ما وظیفه داریم تئاتر مستقل را سرپا نگه داریم و نام استادان و بزرگان حوزه تئاتر را حفظ کنیم و تئاتر را متناسب با زمان کار کنیم و شرایط اجتماعی و روانشناسی موجود در جامعه را درنظر بگیریم. ما باید در تئاتر طوری کار کنیم که تماشاگر بعد از تماشای آن ذهنش درگیر سوال‌ها و رویکردهای جدیدی شود تا دست خالی از سالن خارج نشود.

وی درخصوص موضوع نمایش «خرده نان» گفت: کلیت داستان درمورد زوجی است که درحال زندگی روزمره خود هستند اما اتفاق عجیب و غیرمنتظره‌ای زندگی آن‌ها را دگرگون می‌کند و نگاه آن‌ها را به زندگی را تغییر می‌دهد.

کارگردان نمایش «خرده نان» درمورد عوامل کار افزود: خیلی خوشحالم با گروهی کار می‌کنم که به فضلیت تئاتر احترام می‌گذارند و فقط برای تئاتر بازی می‌کنند. رضا بهبودی و آناهیتا اقبال نژاد بازیگران نمایش«خرده نان» هستند که درحال حاضر، مراحل تمرین خود را سپری می‌کنند. سینا ییلاق بیگی طراح صحنه، مژگان عیوضی طراح لباس، ماریا حاجیها طراح گریم، آیدین الفت طراح صدا، رضا خضرائی طراح نور، مجید کاشانی طراح گرافیک طراحان این اثر نمایشی هستند. گلناز نویدان موسیقی، مصطفی قاهری تیزر، فرهاد جاوید عکس، امین اولیاء، یگانه خدیوی، پرستو حق گوی دستیاران کارگردان دیگر عوامل نمایش «خرده نان» هستند. گروه تبلیغات بیستون نیز تبلیغات این اثر نمایشی را برعهده دارند.
سلیمانی از قیمت بلیط ها گفت: نمایش‌‌هایی که در تالارهای اصلی اجرا می‌شود، قیمت مصوب خود را دارند و برای نمایش «خرده نان» قیمت بلیط ها حدود ۳۰ هزار تومان است. من اگر در نمایشی باشم که قیمت بلیط آن‌ها بالا باشد، سعی می‌کنم تا جایی که امکان دارد قیمت آن را پایین آورم.
وی در پایان گفت: نمایشنامه «خرده نان» به نویسندگی لویی کالافرت با ترجمه شهلا حائری از ۱۶ آذر در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. لویی کالافرت در سال ۱۹۸۴ برای مجموعه آثارش جایزه بزرگ شهر پاریس و در سال ۱۹۹۲ جایزه بزرگ ملی ادبیات فرانسه را از آن خود کرده است.
نسترن معصوم‌پور

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است