«زاپاتیستا» همراه هیسپان تی وی می شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۰

«زاپاتیستا» همراه هیسپان تی وی می شوند

«زاپاتیستا» گروهی مبتنی بر ساختارهای مردمی و بومی است که نام این گروه در تاریخچه حرکت ها و شورش های مردمی آمریکا ریشه دوانده است. هیسپان تی وی در مستندی به معرفی این گروه پرداخته است.

 

به گزارش خبرنگار «صبا»؛  کارگردان در این مستند به بهانه بیست و یکمین سالگرد تاسیس این گروه، سعی در نشان دادن روش زندگی این گروه و تاثیری که در زندگی روزمره مردم داشته، «زاپاتیستا» را معرفی کند.
این مستند در ادامه با بیان آن که این گروه الهام بخش و مشوق بسیاری از مبارزات آزادی خواه منطقه بوده است به این واقعیت اشاره می کند که زاپاتیستا، سازمانی مبتنی بر ساختارهای اجتماعی و جوامع بومی است و افکار آنها ناشی از تفکرات کهنشان است.
دیگو مردوگو، کارگردان این مستند زاپاتیستا را نمونه ای از انسجام، پشتکار، تلاش بی وقفه، مبارزه و دانش جمعی معرفی می کند که بیش از بیست و یک سال از عمرش می گذرد و در تاریخچه شورش های آمریکا ریشه دوانده است.

مستند «قیام زاپاتیستا» محصوا سال ۲۰۱۶ شبکه هیسپان تی وی روز جمعه ۲۵ آبان ماه، ساعت ۱۶:۳۰ برای مخاطبان اسپانیایی زبان این شبکه پخش و بینندگان می توانند تکرار این مستند ۵۲ دقیقه ای را فردای آن روز ساعت ۷:۳۰ تماشا کنند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است