«نفوذ» به لانه جاسوسی رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۳

«نفوذ» به لانه جاسوسی رسید

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «نفوذ» به بخش های مربوط به داخل سفارت آمریکا رسید.
به گزارش «صبا» ، ۸۰ درصد از تصویربرداری و نیمی از تدوین مجموعه «نفوذ» به پایان رسیده و به زودی صداگذاری این مجموعه نیز آغاز خواهد شد. ضبط مجموعه نفوذ هم اکنون به بخش های مربوط به داخل سفارت آمریکا در خیابان طالقانی رسیده که در این بخش در کنار بازیگران ایرانی از حضور ۸ بازیگر خارجی نیز استفاده شده است.
این مجموعه در کردستان، شهرستان گنبد و دانشگاه تهران تصویربرداری شده و بخش های مربوط به سایت کبکان و دیوار سفارت در شهرک سینمایی غزالی جزو لوکیشن هاییست که از این سریال باقی مانده. همچنین به دلیل شلوغی خیابان طالقانی و سنگین بودن فیلمبرداری این بخش از سریال و تغییراتی که در این چند سال در بنای بیرونی ایجاد شده؛ دیوار سفارت آمریکا و سازه های مربوط به آن در شهرک سینمایی غزالی بازسازی شده اما بقیه صحنه ها در داخل سفارت فیلمبرداری خواهند شد. این مجموعه به لحاظ حجم تروکاژ و CGI حدود ۴۰۰ دقیقه یعنی یک سوم زمان پروژه را به خود اختصاص داده است.
گفتنی است نگارش «نفوذ» بر اساس استنادهای تاریخی صورت گرفته و این مجموعه در سه فاز ۳۰ قسمتی تولید می شود. روایت ۳۰ قسمت اول از پیش از انقلاب تا تسخیر لانه جاسوسی پیش می رود. فصل دوم این مجموعه به حوادث حین گروگانگیری تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی می پردازد و فاز سوم هشت سال دفاع مقدس را در بر می گیرد.

امین اسکندریان ، کیمیا اکرمی ، احمد نجفی ، حمید گودرزی ، رحیم نوروزی ، علیرام نورایی ، صالح میرزا آقایی ، شهره لرستانی ، زهرا سعیدی ، جلیل فرجاد ، ماشاله شاه مرادی ، کاوه سماک باشی ، سید امیر حسام شجاعی ، شیوا بلوچی ، نجوا صاحب الزمانی ، فاطمه بیگی ، محمد جواد جعفرپور ، جلال فاطمی، هوشنگ توکلی و امیرمحمد زند بازیگران ایرانی این مجموعه هستند.

سایر عوامل این مجموعه عبارتند از: نویسنده جواد شمقدری، مهدی ارگانی مشاور و ناظر پروژه، محمود غلامی مجری طرح، عبدالحمید قدیریان مدیر هنری، حمیدرضا همتی مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان، هادی شلال وند مدیر تصویربرداری، شهریار بحرانی مدیر تدوین، داریوش صالحیان طراح گریم، عباس رستگارپور مدیر صدابرداری، علی نصیری نیا طراح صحنه،‌بهار مومنی طراح لباس، داوود رسولیان طراح جلوه‌های ویژه میدانی، بهنام خاکسار جلوه‌های کامپیوتری، بهنام جعفرپور دستیار دوم کارگردان، حسین کشاورزی جانشین مدیر تولید، داوود ناظمی دستیار تولید، علی علی اکبری دستیار تولید، اصغر جبارپور مدیر تدارکات، امیرحسین مدرس دستیار برنامه ریز، مهدی نبی زاده عکاس.

تصویربرداری  «نفوذ» ۲۵ بهمن سال ۹۶ کلید خورد و امید است تا بهمن ۹۷ مجموعه آماده پخش شده و در ایام دهه فجر از شبکه یک سیما روانه آنتن شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است