انحلال و ادغام به دیگر مراکز سازمان سینمایی می رسد؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۲
پس از موسسه رسانه های تصویری؛

انحلال و ادغام به دیگر مراکز سازمان سینمایی می رسد؟

با اعلام خبر انحلال موسسه رسانه های تصویری از زیرمجموعه های سازمان سینمایی، این فضا در جامعه سینمایی ایجاد شده که کوچک سازی در قالب ادغام چند مرکز دیگر در سازمان سینمایی دنبال می شود.
به گزارش خبرنگار صبا، با انتشار خبر انحلال موسسه رسانه های تصویری و ادغام ماموریت های آن در یک یا دو موسسه وابسته به سازمان سینمایی، بحث های مختلفی درباره دلیل تصمیمِ حسین انتظامی سرپرست سازمان شکل گرفت و حتی تعدادی از فیلمسازان و منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما حمایت خود از این تصمیم را رسما اعلام کردند.

اما آنچه بیشتر در خبر اعلام شده از سوی موسسه رسانه های تصویری جلب توجه می کرد این بود که تصمیم مذکور «در راستای سیاست‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی و به منظور فراهم کردن شرایط لازم برای شکل گیری ساختاری چابک و منعطف» گرفته شده است.

آنچه از این جمله برداشت می شود این است که سیاست های کلان وزارت ارشاد به دنبال کوچک سازی سازمان سینمایی است و در این راستا تعدادی از نهادهای زیرمجموعه سازمان در یکدیگر ادغام خواهند شد و سرنوشتی که برای موسسه رسانه های تصویری رقم خورد می تواند در انتظار نهادهای دیگری چون انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند تجربی و یا مدرسه ملی سینما باشد.
همچنین از آنجا که مهدی یزدانی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری مامور ادغام نهاد زیرمجموعه اش در موسسات دیگر شده است، شنیده می شود که کلا ماموریت کوچک و چابک سازی بدنه سازمان سینمایی برعهده وی گذاشته شده است.

در حالی که به دلیل نزدیکی به جشنواره ملی فیلم فجر، بدنه سینما انتظار شنیدن خبر انحلال موسسه رسانه های تصویری و تغییری در این سطح را نداشت ولی از آنجا که انتظامی تصمیم خود را در همین بازه زمانی عملی کرد، شاید به زودی خبرهای دیگری در این سطح به گوش برسد!

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است