فعالان موسیقی ایرانی از همه دنیا می‌توانند در سامانه «بامک» ثبت‌نام کنند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۸
مدیرعامل انجمن موسیقی به صبا گفت:

فعالان موسیقی ایرانی از همه دنیا می‌توانند در سامانه «بامک» ثبت‌نام کنند

به گفته مدیرعامل انجمن موسیقی، «بانک اطلاعات موسیقی کشور» سامانه ای است که هنرمندان ایرانی در داخل و خارج از کشور می توانند اطلاعات حوزه موسیقی خود را در این سامانه ثبت کنند.
سامانه «بامک» برای هنرمندان ایرانی در همه جای دنیاستعلی ثابت نیا مدیرعامل انجمن موسیقی ایران با اشاره به راه اندازی سامانه «بامک» یا «بانک اطلاعات موسیقی کشور» و ایده شکل گیری آن در گفتگو با خبرنگار صبا توضیح داد: در دوره قبل مدیریت انجمن موسیقی قراردادی با مجموعه ای داشتند که قرار بود سایت انجمن موسیقی را بازطراحی کنند و جزییات اطلاعات هنرمندان در آن سایت به صورت مختصر وارد شود.
وی افزود: زمانی که مدیریت انجمن به من سپرده شد تصمیم گرفتم تا حد امکان این سامانه برای جمع آوری اطلاعات هنرمندان جامع باشد.
ثابت نیا درباره تولید محتوا برای سامانه «بانک اطلاعات موسیقی کشور» گفت: محتوای سامانه «بامک» از چند ماه پیش در دست تولید بود تا اینکه در ۱۹ اسفند ماه با حضور علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد و محمد اللهیاری مدیر دفتر آموزش معاونت هنری در تالار اجتماعات دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این سامانه در جمع خبرنگاران رونمایی شد.
وی درباره اطلاع رسانی برای این سامانه ادامه داد: ما باید اطلاع رسانی دقیقی برای این سامانه انجام دهیم تا هنرمندان در کل کشور اطلاعات دقیق خود را وارد سامانه «بامک» کنند.
ثابت نیا افزود: هدف ما جلب اعتماد هنرمندان حوزه موسیقی در کل کشور است البته این سامانه فقط برای اهالی موسیقی نیست بلکه مدیران موسسات تولید موسیقی، ناشران، استودیوها، خبرنگاران، پژوهشگران و غیره می توانند در این سامانه ثبت نام و اطلاعات خود را وارد کنند.
 مدیرعامل انجمن موسیقی ایران مزایای ثبت نام هنرمندان در سامانه «بانک اطلاعات موسیقی کشور» را اینگونه برشمرد: مهم ترین اتفاقی که با رونمایی از این سامانه اتفاق افتاد، داشتن اطلاعات دقیق از اطلاعات هنرمندان کل کشور است و اینکه وقتی اطلاعات خود را در این سامانه وارد می کنند خیلی از مراحل اداری برای آن ها کوتاه می شود.
ثابت نیا درباره بخش موسیقی نواحی توضیح داد: انجمن موسیقی ایران به عنوان بزرگترین شبکه موسیقیایی کشور با انجمن های سی و دوگانه در کل کشور و نماینده ها در شهرستان ها همکاری داشته تا به صورت مستقیم با هنرمندان پیشکسوت در روستاها و شهرستان ها صحبت شود تا اطلاعات آن ها را وارد این سیستم کنیم.
وی در پایان درباره هنرمندان خارج از کشور گفت: همه هنرمندان داخل ایران و خارج از کشور می توانند اطلاعات موسیقیایی خود را وارد کنند.
نسترن معصوم پور

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است