«جوایز فیلم آسیا» اهدا شد/ «دزدان فروشگاه» همچنان جایزه می برد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۶

«جوایز فیلم آسیا» اهدا شد/ «دزدان فروشگاه» همچنان جایزه می برد

جایزه بهترین فیلم سیزدهمین دوره «جوایز فیلم آسیا» به «دزدان فروشگاه» فیلم موفق هیروکازو کورئیدا از ژاپن رسید.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، در سیزدهمین دوره «جوایز فیلم آسیا» که مراسم آن ۱۷ مارس در هنگ کنگ برگزار شد، فیلم حماسی «سایه» ساخته ژانگ ییمو یکی از برندگان بزرگ جوایز بود. این فیلم توانست چهار جایزه تکنیکی را از آن خود کند با این حال جوایز اصلی این دوره به فیلمسازان کره ای و ژاپنی رسید.

جایزه بهترین فیلم «جوایز فیلم آسیا» به «دزدان فروشگاه» فیلم موفق هیروکازو کورئیدا که درباره خانواده ای است که برای بقا از فروشگاه ها دزدی می کنند، رسید. این فیلم سال گذشته در کمال شگفتی جایزه نخل طلای کن را نیز تصاحب کرده بود. 

البته «دزدان فروشگاه» طی یک سال اخیر جوایز بسیار دیگری از جشنواره های مختلف دریافت کرد و همچنین توانست در گیشه های سینماهای چین و ژاپن نیز موفق ظاهر شود. جایزه بهترین موسیقی متن یکی دیگر از جوایزی بود که به فیلم «دزدان فروشگاه» رسید. هوسونو هارومی آهنگساز پیشگام ژاپنی موسیقی این فیلم را ساخته بود.

جایزه بهترین کارگردانی این دوره «جوایز فیلم آسیا» نیز به یکی دیگر از فیلم های موفق آسیای شرقی در طی یک سال اخیر رسید، لی چانگ دونگ کارگردان کره ای با فیلم «سوختن» که یک درام روانشناسانه است توانست جایزه بهترین کارگردانی را با خود به خانه ببرد. لی چانگ دونگ همچنین جایزه یک عمر دستاورد این دوره جوایز را از آن خود کرد، این کارگردان البته در زمان دریافت جایزه افتخاری گفت که لایق دریافت این عنوان نیست و برای کسب این جایزه بسیار جوان است.

یاکوشو کوجی بازیگر ژاپنی فیلم های «بابل» و «خاطرات یک گیشا» نیز برای فیلم «خون گرگها» جایزه بهترین بازیگر مرد و همچنین جایزه ویژه ای را تصاحب کرد. او در هنگام دریافت جایزه گفت از اینکه دو جایزه برده بسیار شگفت زده است.

سمال یسلیامووا بازیگر زن درام «آیکا» فیلمی که توسط ۵ کشور ساخته شد نیز جایزه بهترین بازیگر زن «جوایز فیلم آسیا» را بدست آورد.

محمدامین شکاری

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است