مخملباف به سرزمین های اشغالی سفر کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۹

مخملباف به سرزمین های اشغالی سفر کرد

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم حیفا از روز 5 اکتبر (فردا) آغاز خواهد شد و قرار است در آن بزرگداشتی برای محسن مخلمباف هم بگیرند و آثار کارنامه کاریش را مورد نقد و بررسی قرار دهند.

در بین فیلم هایی که از او به نمایش در خواهد آمد، «پرزیدنت» جدیدترین ساخته وی هم به نمایش در می‌آید. همین طور قرار است مستندی با عنوان «مدرسه بابایی» هم در این جشنواره اکران شود که در مورد خانواده مخملباف، همسرش مرضیه، دخترانش حنا و سمیرا و پسرش میثم خواهد بود.

اورشلیم پست در مطلبی به این موضوع پرداخته که یک ایرانی رئیس هیئت داوران یک جشنواره در رژیم صهیونیستی است و آن را خارق العاده توصیف کرده است. اما نویسنده مطلب اشاره کرده که خوش خدمتی های مخملباف باعث شده وی هویتی جدای از ایرانی که اکنون می‌شناسیم، داشته باشد. اورشلیم پست از قول مخملباف عنوان کرده که :« حتی یک قطره آب هم در یک کویر خشک برای شما عطر بهشت را با خودش می آورد…. من می خواهم دنیا را عوض کنم. من نمی خواهم فیلم بسازم که فیلمساز باشم. من می خواهم فیلم بسازم تا دنیا را عوض کنم.»

او انقلاب‌های منطقه را دست به دست شدن قدرت از یک دیکتاتور به دیکتاتور بعدی می داند. او در پایان هم عنوان کرده که ادعا نمی‌کند در حد چارلی چاپلین باشد اما اگر آثار او بتواند ذهن یک نفر را هم برگرداند و یک مرگ کمتر در دنیا رخ دهد برای او موفقیت خواهد بود.

صهیونیست‌ها امسال از همیشه بیشتر ایرانی‌ها را به سینمایشان کشانده‌اند. نخستین فیلم سینمایی فارسی زبان اسرائیل از طرف این رژیم به اسکار فرستاده شد. فیلمی که در مورد سه نسل از یک خانواده ایرانی- اسرائیلی است. از سوی دیگر حالا رئیس هیئت داوران بخش مسابقه یکی از مهم ترین جشنواره های سینمایی رژیم صهیونیستی دوباره یک ایرانی معاند مثل محسن مخملباف است که جای تأمل و توجه بیشتری دارد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است