تدوین “هم پرواز” آغاز شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۱

تدوین “هم پرواز” آغاز شد

سومین اپیزود از مجموعه داستانی "هم‌پرواز" به تهیه کنندگی و کارگردانی سلما بابایی همزمان با پیشبرد مرحله تصویربرداری پای میز تدوین رسید.

 

به گزارش صبا، سلما بابایی تهیه‌کننده و کارگردان مینی سریال “هم‌پرواز” درباره علت روی‌آوردنش به حوزه کارگردانی گفت: از سال‌ها پیش به رشته بازیگری علاقه داشتم اما این گرایش بعدها به فیلمسازی بیشتر شد. به کلاس‌های بازیگری و کارگردانی رفتم و دوره‌هایی آموزشی را در این زمینه گذراندم تا این که سال گذشته به پیشنهاد یکی از دوستانم برای شرکت جشنواره فیلم رویش یک فیلم کوتاه به نام “دیوار” ساختم که اتفاقا روز کلید خوردن آن هم مصادف با سالروز تولد پدرم یعنی ۱۴ آذرماه بود و این اتفاق را به فال نیک گرفتم.
وی افزود: همچنین مستند دیگری به نام “سانتری‌فیوژ‌ سلامت” ساختم که چند باری از شبکه‌های مختلف به پخش رسید.
بابایی درباره چگونگی شکل‌گیری طرح سریال “هم‌پرواز” نیز توضیح داد: در این مدت دغدغه ساخت اثری درباره شهیدان را داشتم و نیروی هوایی هم پیشنهاد ساخت مجموعه‌ای پنج اپیزودی را با من مطرح کرد. به این فکر کردم که بهتر است به سراغ شهیدانی بروم که علیرغم خدمات و تلاش‌هایی که کرده‌اند کمتر بین مردم شناخته شده هستند. این طرح مورد استقبال مسئولان نیروی هوایی هم قرار گرفت.
وی درباره داستان اپیزودهای این سریال ادامه داد: اولین اپیزود با نام “آخرین پرواز” داستان چگونگی به شهادت رسیدن شهید بیک محمدی است که فروردین ماه از شبکه دو سیما پخش شد. اپیزود دوم به نام “شاهین سهند” به قصه شهادت حسین دل حامد برمی گردد که در شهر بوشهر و حوالی آن تصویربرداری شد و اکنون در مرحله صداگذاری قرار دارد. سومین داستان روایت چگونگی جانباز شدن محمد غلام‌حسینی است. ایشان در یک نبرد هوایی مورد اصابت دموکرات‌ها قرار می‌گیرند.تصویربرداری این اپیزود از ابتدای شهریور ماه در شهر پاوه آغاز شد و در مناطق نوسود، شوشمی و کومه‌دره ادامه یافت و ما بعد از ۱۸ روز ضبط در این بخش‌ها به تهران آمدیم و چند روزی کارمان را در پایگاه یکم شکاری مهرآباد دنبال کردیم. این اپیزود هم که تدوین آن از روز چهارشنبه هفته گذشته همزمان با ضبط آغاز شده، «طعمه» نام دارد و در آن سعید زارعی، محمدرضا غیاث‌آبادی، ابوالفضل همراه، سلمان فرخنده، مهرداد بنکداری، نسا ساری‌اصلانی، ترانه امینی‌پور و افشین زعیم بازی می‌کنند و حسن جوهرچی هم در آن حضور افتخاری دارد.
این مجموعه شامل پنج اپیزود است که به موضوع شهدای خلبان نیروی‌هوایی می‌پردازد. در واقع مجموعه بازسازی بخشی از زندگی این شهدا است که به صورت داستانی به تصویر کشیده می‌شود.
تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه پنج قسمتی “هم‌پرواز” سلما بابایی، فرزند شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی است که پیش از این سریال “شوق پرواز” ساخته یداله صمدی به زندگی وی می‌پرداخت.
انتهای مطلب/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است