یویوما نوازنده مطرح جهان میان مرز آمریکا و مکزیک از انسانیت نواخت | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۶
در هیاهوی دیوارکشی ترامپ

یویوما نوازنده مطرح جهان میان مرز آمریکا و مکزیک از انسانیت نواخت

یویوما نوازنده مشهور ویولنسل در راستای پروژه‌ جهانی خود برای توجه انسان‌ها به اهمیت همبستگی بشری، میان دو مرز آمریکا و مکزیک قطعه‌ای از باخ نواخت.

به گزارش صبا به نقل از سی‌ان‌ان، روز یکشنبه ۱۴ آپریل (۲۵ فروردین) یویوما نوازنده پرآوازه ویولنسل جهان با اجرای «سوئیت شماره ۱» باخ در مرز ایالات متحده آمریکا و مکزیک، پیامی برای همبستگی جهانی منتشر کرد و خواستار توجه مخاطبان خود به شعار «پل بسازید، نه دیوار» شد.

این اجرا، بخشی از طرح بلندپروازانه یویوما به نام «پروژه باخ» است که در آن این ویولنسلیست برجسته به امید همبستگی انسان‌ها به یکدیگر و اتصال آنها فارغ از تفاوت‌های فرهنگی به اجرای موسیقی می‌پردازد. او در این پروژه۶ سوئیت از آثار یوهان سباستین باخ را به صورت سولو یا همان تک ویولنسل در ۳۶ نقطه از جهان می‌نوازد.

یویوما در این باره گفت: من عمرم را در میان مرزها سپری کردم، میان فرهنگ‌ها، موسیقی‌ها، قواعد و نسل‌های گوناگون. در فرهنگ، ما پل می‌سازیم نه دیوار. یک مملکت، هتل نیست و ظرفیت آن پر نخواهد شد.

یویوما یکی از مطرح‌ترین نوازندگان ویولنسل جهان است. او تاکنون در برابر هشت رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا نواخته و در میان افتخارات گوناگون، به دریافت مدال‌ ملی هنر، مدال آزادی رییس‌جمهوری و مدال جی. پل‌گتی نیز مفتخر است.

او درباره پروژه خود اینطور ادامه داد: ما در جهانی از امکانات بی‌ حد و حصر هستیم، اما در عین حال با چالش‌های دلهره‌آور نیز مواجهیم؛ چالش‌هایی در حد زنده ماندن و بقا. من فکر می‌کنم در زمانه‌ای که انباشته از استرس، گیجی و ناامنی است باید منابعی را که سرچشمه آسایش، عزم و معنا هستند را به اشتراک بگذاریم.

این اجرا در مرز «خوئارز-لینکلن» میان دو شهر لاردو ایالت تگزاس و نوئبو لاردو در مکزیک انجام شد و پس از آن پیت سائنز، شهردار لاردو، کلید شهر را به یویوما اهدا کرد.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است