عبدی‌پور: ادغام پروانه‌ها به درستی اجرا شود موافق هستم/ جای ترس هم دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۹
ادغام پروانه‌های سینمایی و ویدیویی-4

عبدی‌پور: ادغام پروانه‌ها به درستی اجرا شود موافق هستم/ جای ترس هم دارد

احسان عبدی پور اجرای طرح ادغام پروانه های نمایش و ساخت در شاخه های سینمایی و ویدیویی را خوب دانست ولی هشدار داد این طرح نباید صدور پروانه ساخت را برای عده ای ناممکن کند.
احسان عبدی پور کارگردان و فیلمنامه نویس درباره برنامه جدید سازمان سینمایی برای ادغام پروانه ساخت فیلم های سینمایی و ویدیویی در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: فعلا بدون اینکه بخواهیم روی نتیجه متمرکز شویم باید به شروع این موضوع فکر شود. به نظرم این دو دستگی در پروانه ها نه تکنیکال است و نه تاکتیکال و معلوم نیست به چه دلیل این دو از هم جدا بوده اند.
وی ادامه داد: در کل من با هرچیزی که به دموکرات شدن سینما کمک کند موافق هستم.
عبدی پور با اشاره به این که به دلیل شکل فعلی صدور پروانه ساخت سینمایی و ویدیویی استعدادهایی نمی توانند فیلمشان را بسازند، اذعان کرد: با برداشتن این تفکیک ها و اجرای طرح جدید در راستای شکستن سدها برای بروز و ظهور بیشتر استعدادها موافقم.
کارگردان «تیک آف» در پایان با اشاره به اینکه ممکن است با این طرح سخت گیری هایی که برای دریافت پروانه ساخت سینمایی می شد گریبانگیر ویدیویی هم شود، گفت: یکی از ترس هایی که با تصویب این قانون ایجاد می شود این است که ممکن است بگوییم پروانه ها یکی شدند و این اتفاق خوبی است، ولی در عمل پروانه نمایش ویدیویی هم که ساده تر دریافت می شد با پیچیدگی دریافت شود و کار را برای کارگردانان سخت تر کند و این جای ترس دارد.
زهرا دمزآبادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است