طراحی پلان نهایی برای پروژه مرمت موزه هنرهای معاصر تهران/ تا یک ماه آینده صبر کنید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۶
احسان آقایی در گفتگو با صبا:

طراحی پلان نهایی برای پروژه مرمت موزه هنرهای معاصر تهران/ تا یک ماه آینده صبر کنید

رییس موزه هنرهای معاصر تهران از طراحی پلان نهایی برای پروژه مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران خبر داد که بر اساس آن می توان زمان اتمام پروژه مرمت را اعلام کرد.
احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر تهران در گفتگو با خبرنگار صبا درباره روند بازسازی این مکان هنری گفت: روند بازسازی موزه در سه بخش وجه معمارانه ساختمان، تاسیسات و گنجینه در حال انجام است همچنین در حال طراحی پلان نهایی این پروژه هستیم که مشخص شود، بازسازی موزه تا کجا پیش برود.
وی افزود: تا یک ماه آینده به صورت دقیق تر می توان زمان اتمام کار بازسازی موزه را پیش بینی کرد.
آقایی در پایان درباره برنامه ریزی برای برنامه های بعد از بازسازی و مرمت موزه بیان کرد: برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه های پس از بازسازی موزه در حال انجام است ولی هنوز به قطعیت نرسیده ایم.
پروژه مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران در اردیبهشت ماه ۹۷ کلید خورد و در آخرین اظهارنظر مسئولان هنری، تابستان ۹۸ را برای اتمام این پروژه و بازگشایی موزه اعلام کرده بودند.
افتتاح و آغاز به کار موزه هنرهای معاصر تهران به سال ۱۳۵۶ بازمی گردد و با وجود نیاز این موزه به مرمت و توسعه در بخش های مختلف، این امکان در طول دهه های گذشته میسر نشده بود تا سال گذشته که سرانجام بودجه لازم برای این امر مهم درنظر گرفته شد و درهای موزه هنرهای معاصر تهران به روی همگان بسته شد تا در مدت زمان حدود یک سال، بخش های مختلف موزه از جمله فضای گنجینه، تاسیسات و … برای نیازهای کنونی مهمترین موزه هنر مدرن خاورمیانه مناسب سازی شود.
اکنون جامعه هنری در انتظار پایان پروژه مرمت و بازسازی موزه و بازگشایی درهای آن است تا شاهد تغییرات اساسی و مناسب سازی فضای داخلی آن باشد و بر نگرانی های اهالی هنر پایان دهد.
از مهمترین مشکلات ساختمان موزه در طول سالیان گذشته، بخش تأسیسات و به ویژه امکان اطفای حریق و همچنین محدودیت فضای گنجینه برای نگهداری حدود سه هزار اثر هنری و به روز نبودن امکانات گنجینه و نگهداری آثار از نظر درجه حرارت، رطوبت، نور و … بود.
هزینه ای که برای پروژه مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران تخمین زده شده است، به گفته هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۵ میلیارد تومان است.
موزه هنرهای معاصر تهران یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن دنیا محسوب می‌شود که دارای آثار بسیاری از دوران پایان جنگ جهانی دوم تا دهه ۱۹۸۰ است. به گفته علیرضا سمیع آذر مدیر اسبق این موزه، این مجموعه یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های هنر اکسپرسیونیسم انتزاعی در جهان است که همه جنبش‌های هنری قرن ۱۹ و ۲۰ را دربرمی گیرد.
فاطمه حامدی خواه

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است