مالکیت «حراجی ساتبیز» با پرداختی میلیارد دلاری فروخته شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۵
پس از نزدیک به سه دهه؛

مالکیت «حراجی ساتبیز» با پرداختی میلیارد دلاری فروخته شد

بنا بر اخبار منتشر شده، «حراجی ساتبیز» با پذیرش درخواست پاتریک دراهی، مالکیت خود را به این میلیاردر فرانسوی فروخت.

به گزارش صبا به نقل از گاردین، مالکیت «حراجی ساتبیز» با پرداخت رقمی نجومی معادل ۳٫۷ میلیارد دلار به پاتریک دراهی، مجموعه‌دار و میلیاردر فرانسوی فروخته شد و پس از نزدیک به ۳۰ سال کنترل آن از بازار بورس به بخش خصوصی بازگشت.

«حراجی ساتبیز» اولین بار در لندن بنا نهاده شد و هم اکنون مقر آن در نیویورک آمریکاست. ساتبیز که امسال ۲۷۵‌امین سالگرد خود را جشن گرفت در
این باره گفت: این کمپانی پیشنهاد آقای دراهی، کارآفرین و سرمایه‌دار حوزه رسانه و ارتباطات را پذیرفته است. مبلغ پیشنهادی آقای دراهی ۶۰ درصد از مجموع ارزش سهام این کمپانی در پایان روز جمعه بازار بورس وال‌استریت بیشتر بوده است.

برای تکمیل این نقل و انتقال رضایت سهامداران ساتبیز و اجازه مقامات رسمی ذی‌ربط نیاز است، اما پیش‌بینی می‌شود این پروسه در سه ماهانه پایانی سال جاری میلادی کامل شود.

پاتریک دراهی درباره این معامله گفت: بسیار مفتخرم که «حراجی ساتبیز» پیشنهاد مرا پذیرفت. ساتبیز، نامی خاص و آرمانی در جهان است و من به عنوان یک مشتری دیرپا و یک تحسین کننده همیشگی این کمپانی، ساتبیز را به همراه خانواده خود ابتیاع می‌کنم.

بنا بر آمار مجله فوربس، ثروت دراهی ۵۵ ساله در حدود ۹٫۳ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. او دارایی خود را از راه سرمایه‌گذاری درصنعت مخابرات، ارتباطات و رسانه به‌دست آورده و هم اکنون مالک بخش عمده سهام کمپانی ارتباطی آلتیس در هلند است.

تاد اسمیت مدیر اجرایی ساتبیز در این باره عقیده دارد: برنامه‌های رشد و توسعه «حراجی ساتبیز» با این نقل و انتقال، با سهولت و سرعت بیشتری در یک فضای خصوصی منعطف انجام می‌پذیرد.

«حراجی ساتبیز»، کار خود را ۲۷۵ سال پیش توسط ساموئل بیکر در لندن و با خرید و فروش نسخ کتب کمیاب آغاز کرد. این کمپانی تا اوایل قرن بیستم به بازار هنرهای عالی ورود پیدا نکرد و اولین بار در سال ۱۹۶۵ و با افزایش درجه اهمیت شهر نیویورک راه خود را به سوی آمریکا گشود.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است