«ترمینال» نیمه دوم سال روی صحنه می‌رود/ چاپ همزمان سه نمایشنامه | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۴
جواد عاطفه در گفتگو با صبا:

«ترمینال» نیمه دوم سال روی صحنه می‌رود/ چاپ همزمان سه نمایشنامه

جواد عاطفه که در حال ویرایش نهایی ترجمه نمایشنامه‌هایی از اوگوست استریندبرگ است، نمایش «ترمینال» را در 6 ماه دوم سال در تالار مولوی روی صحنه خواهد برد.
جواد عاطفه نویسنده، مترجم و پژوهشگر حوزه تئاتر و ادبیات در گفتگو با خبرنگار صبا درباره تجربه اجرای جدید نمایش «برفک» با بازی عاطفه پاکبازنیا که پیش از این در سالن سایه مجموعه تئاترشهر و همچنین در سوئد روی صحنه رفته است، گفت: «برفک» نمایشنامه‌ای درباره زنی درگیر و دار مهاجرت به سوئد است؛ زنی که برای زندگی بهتر و آینده‌ای امن‌تر به فکر مهاجرت افتاده است.
یکی از مولفان کتاب «دیگران عباس نعلبندیان» افزود: سعی داریم در ماه اکتبر و نوامبر یعنی مهر و آبان امسال مجدد «برفک» را در اروپا و سوئد روی صحنه ببریم. البته اجراهای داخلی این نمایش در شهرهای مختلف ایران هم در دستور کار کمپانی تئاتری‌مان ATEPHO THEATRE COMPANY قرار دارد و به زودی در کرمان روی صحنه خواهیم بود.
کارگردان و نویسنده نمایش «عشقی، محرمانه کشته شود» درباره کارهای جدید خود توضیح داد: در ۶ ماه دوم سال نمایش «ترمینال» را در تالار مولوی روی صحنه خواهم برد. «ترمینال» نمایشی درباره فلسفه تنهایی انسان ها و از دست رفتن فرزند است. اکنون در حال صحبت با بازیگران و عوامل برای اجرای این نمایشنامه هستم و تنها بازی عاطفه پاکبازنیا در این نمایش قطعی شده است.
عاطفه که به تازگی کتاب «ارواح اتاق زیر شیروانی» نوشته انریکه اندرسون ایمبرت را ترجمه و توسط انتشارات کوله پشتی منتشر کرده است، در پایان درباره دیگر کتاب‌های در دست ترجمه خود بیان کرد: سه نمایشنامه «به سوی دمشق»، «دوشیزه جولی» و «رقص مرگ» نوشته اوگوست استریندبرگ در مراحل مختلف ویرایش و بازخوانی نهایی برای رسیدن به چاپ هستند که قرار است توسط انتشارات افراز منتشر شوند. همچنین مجموعه داستان‌های «کوتاهِ کوتاه» را که از داستان‌های شاهکار مینی‌مالیستی زبان اسپانیایی است به زودی در ادامه انتشار کتاب «ارواح اتاق زیر شیروانی» توسط انتشارات کوله‌پشتی منتشر خواهم کرد.
یاسمن رئیسی یکتا

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است