همه ایران را فراموش کرده و فقط به تهران امکانات می‌دهند/ سفری به کرمانشاه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۶
بهرام دبیری در گفتگو با صبا:

همه ایران را فراموش کرده و فقط به تهران امکانات می‌دهند/ سفری به کرمانشاه

بهرام دبیری هنرمند نقاش از روند افزایش بی رویه گالری ها در تهران و نبود امکانات در شهرستان های کشور انتقاد کرد.
بهرام دبیری هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار صبا درباره ارایه یکی از آثارش در نمایشگاهی با عنوان «فراموشی ناپذیر» که در گالری تازه تاسیس «درگاه» در کرمانشاه برگزار می شود، توضیح داد: این گالری به تازگی در کرمانشاه راه اندازی شده است که از من خواستند اثری را برای برگزاری نمایشگاه گروهی در اختیارشان قرار دهم که یکی از آثارم را به آنها دادم اما نکته مهم این نمایشگاه این است که این آثار مربوط به هنرمندانی از اقوام و فرهنگ های مختلف در اقصی نقاط کشور است.
این هنرمند نقاش با انتقاد از بی توجهی به استعدادهای هنری در شهرستان های کشور بیان کرد: یکی از تراژدی های بزرگ کشور من این است که استعدادهای شگرفی را در نقاط مختلف کشورم شاهدم که در سفرهایم به این شهرها آنها را می بینم و متاسفانه هیچ امکاناتی در اختیار ندارند در حالی که همه امکانات لازم در یک غده مشکوک و بیمارگونه ای به نام تهران جمع شده است.
وی افزود: به نظر من، بزرگترین آسیب فرهنگی به کشور من از نابسامانی رفتار مدیران فرهنگی آن است. چرا شیراز، بوشهر، بندرعباس و دیگر شهرها گالری فعال ندارند و از برگزاری نمایشگاه در این شهرها خبری نیست، چرا برای برگزاری نمایشگاه هنرمندان همان منطقه تبلیغات و حمایت لازم صورت نمی گیرد.
دبیری تصریح کرد: دسترسی به امکانات هنری هم مثل همه چیزهای دیگر است و همه فکر می کنند امکان رشد، پیشرفت و دسترسی به درآمد فقط در تهران میسر است، به این ترتیب است که تهران می شود ۱۰ میلیون جمعیت و تعداد گالری ها در تهران به ۲۵۰ تا می رسد که بسیار خنده دار است، در حالی که در یزد، سنندج، رشت و دیگر شهرهای کشور هیچ گالری فعالی وجود ندارد.
این هنرمند پیشکسوت با تاکید بر این که استعدادهای این سرزمین، سراسری است، یادآور شد: اگر تحولی در فرهنگ و هنر هست مربوط به تهران نیست و سراسری است اما امکانات تهران به شکل مشکوکی بیشتر از همه جای ایران است.
بهرام دبیری همچنین به روند افزایش بی رویه گالری ها در تهران انتقاد کرد و ادامه داد: گالری دارانی در تهران سر برآورده اند که نمی دانیم چه کسانی هستند و از کجا آمده اند! ناگهان گالری دار شده اند و با ادعاهای بزرگ نمایشگاه های مشکوک برگزار می کنند از افراد مشکوک که همه اینها آلودگی تهران است در حالی که من در سفرهایم سلامت بیشتری را در کل سرزمین ایران می بینم.
دبیری درایان به برگزاری نمایشگاه «فراموشی ناپذیر» در گالری تازه تاسیس «درگاه» در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: فکر می کنم نمایشگاهی که این جوانان در کرمانشاه برگزار می کنند، اتفاق خوبی است و امیدوارم کسانی که امکاناتی دارند از این نمایشگاه ها و گالری ها در شهرستان ها حمایت کنند.
دبیری، سال گذشته دو نمایشگاه از آثارش را در گالری گلستان شامل آثار نقاشی پشت شیشه و در گالری سهراب شامل طراحی های سریع برگزار کرد.
نمایشگاه گروهی نقاشی «فراموشی ناپذیر» شامل آثاری از هانیبال الخاص، عربعلی شروه، بهرام دبیری، آنه محمد تاتاری، باسم الرسام، رضا هدایت، بشیر ناصری و … از امروز جمعه (۳۱ خرداد ماه) تا ۷ تیر ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود. این نمایشگاه ساعت ۱۸ روز ۳۱ خردادماه در گالری «درگاه» کرمانشاه گشایش می یابد.
در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون هانیبال الخاص، عربعلی شروه، بهرام دبیری، آنه محمد تاتاری، باسم الرسام، رضا هدایت، بشیر ناصری، واهیک هارتونیان، ندا صارمی‌منفرد، موسی مرادی، صلاح حسینی، عاطفه هدایتی‌راد، بشیر ناصری، حامد علی‌آقایی، مینا پورکریمی، آیدا اشتری، ملاحت محب‌خواه، رضا هزاره و دیاکو حسن نژاد روی دیوار می رود.
گالری درگاه در کرمانشاه، خیابان برق، کوچه کامران ابکایی، پلاک ۸ واقع شده است.
فاطمه حامدی خواه

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است