آندریا بوچلی از رفاقتش با محمد علی گفت/ ماجرای هدیه دادن دستکش بوکس | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۶

آندریا بوچلی از رفاقتش با محمد علی گفت/ ماجرای هدیه دادن دستکش بوکس

آندریا بوچلی خواننده نابینای سرشناس ایتالیایی در مصاحبه ای از رفاقتش با محمد علی بوکسور افسانه ای جهان و یک جفت دستکشی که از او هدیه گرفت، گفت.

به گزارش صبا به نقل از نیویورک تایمز، آندریا بوچلی خواننده نابینای نامدار ایتالیایی در مجموعه گفتگوهای خلاقانه امیلی اسپیواک که درباره با ارزش ترین دارایی های افراد صورت می گیرد، درباره دستکش های بوکس محمد علی که در جعبه ای در خانه اش در ایتالیا نگهداری می کند، صحبت کرد.

بوچلی که روز ۱۸ و ۱۹ ژوئن در لس آنجلس اجرا داشت درباره قصه دستکش های بوکس محمد علی گفت: نزدیک به ۱۰ سال پیش وقتی که من محمد علی را در اسکاتزدیل در ایالت آریزونا ملاقات کردم او یک جفت دستکش بوکس متعلق به خودش که آن ها را امضا کرده بود به من هدیه داد. ما پس از آن رفقای خوبی شده بودیم، او چندین بار به کنسرت هایم آمد و من هم مدت زمانی را در خانه اش با او و خانواده اش سپری می کردم.

در یکی از دیدارها، او گفت: برایم آواز بخوان. ما همگی عمیقا اندوهگین شدیم برای اینکه در آن زمان او به سبب بیماریش (پارکینسون) زیاد نمی توانست صحبت کند. به درخواست او یک ترانه ایتالیایی خواندم.

این آهنگساز مطرح جهان توضیح داد: وقتی من جوان بودم، گزارش مسابقات بوکس علی را به همراه پدرم یا بعدها به همراه دوستان و همکلاسی هایم از رادیو گوش می دادم. ما در ایتالیا بودیم و چون زمان پخش مسابقات با زمان برگزاری آن در آمریکا تفاوت داشت، نیمه های شب یا اوایل صبح بیدار می شدیم تا مسابقات علی را ببینیم.

وی افزود: من همیشه علی را به عنوان یک مرد، یک ورزشکار بزرگ، یک قهرمان حقوق مدنی در آمریکا و سایر نقاط دنیا ستایش می کردم و وقتی که در اطرافش بودم محبت او را حس می کردم. او نیز به من و موسیقی من؛ همان چیزی که موجب پیوند دوستی ما شده بود، علاقه مند بود.

بوچلی در پایان این گفتگو گفت: شب بعد از آنکه علی آن دستکش ها را به من داد، اجرایی در شهر فینیکس ایالت آریزونا داشتم. آنجا اعلام کردم که در میان حضار یک شخص خیلی ویژه حضور دارد و سپس به علی ادای احترام کردم. او که در صف اول نشسته بود با تشویق ایستاده حاضران مواجه شد. من آن شب آن دستکش ها را با خود آورده بودم و برای بزرگداشت بُتم و ادای احترام به او، آن دستکش ها را در آخرین اجرا روی سن در آن شب به دست کردم.

محمدامین شکاری

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است