به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان صداوسیما، مرکز تحقیقات صداوسیما با انتشار نظرسنجی از مردم درباره اخبار صداوسیما در فصل تابستان ۱۳۹۹ اعلام کرد که در سهماهه دوم امسال ۶۷ درصد مردم، بیننده اخبار صداوسیما بودهاند.
این نظرسنجی نشان میدهد میانگین مدتزمان تماشای اخبار در بین بینندگان «یک ساعت و ۲۵ دقیقه» بوده است.
بر اساس این نظرسنجی، در بین بخشهای مختلف خبری سیما و شبکه خبر، بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دو با ۳۴٫۷ درصد مخاطب بیشترین میزان بیننده پیگیر (بیننده همیشگی یا اکثر اوقات) را داشته است. پس از این بخش خبری، خبر ساعت ۱۴ شبکه یک با ۲۰٫۱ درصد و خبر ۲۱ شبکه یک با ۱۸٫۴ درصد مخاطب در رتبههای دوم تا چهارم قرار گرفتهاند.
نیاز مخاطبان به اخبار اقتصادی
این نظرسنجی نشان میدهد ۵۰٫۵ درصد بینندگان اخبار سیما، «اخبار اقتصادی» را بیشتر از دیگر موضوعات خبری از رسانه ملی پیگیری میکنند. پس از آن اخبار سیاسی با ۳۹٫۳ درصد و اخبار بهداشتی-پزشکی با ۳۵٫۸ درصد در اولویتهای بعدی قرار میگیرند.
بر اساس این نظرسنجی، ۳۳٫۷ درصد از مردم در فصل تابستان در حد زیاد به اخبار صداوسیما اعتماد داشتهاند و میانگین اعتماد مردم به اخبار سیمای رسانه ملی از بهار ۱۳۹۸ تا تابستان ۱۳۹۹ معادل ۴۲٫۳۴ درصد است.
درصد بیننده پیگیر و غیرپیگیر بخشهای خبری مختلف را میتوانید در نمودار زیر ملاحظه کنید.
مقایسه آمار بینندگان اخبار سیما در تابستان و بهار ۱۳۹۹ نشان میدهد اخبار ۲۱ شبکه خبر توانسته با افزایش ۴٫۷ درصدی مخاطبان پیگیر خود، بیشترین رشد در جذب مخاطب را از آن خود کند.
در جدول زیر، آمار بخشهای خبری را که در تابستان سال ۱۳۹۹ نسبت به بهار سال ۱۳۹۹ رشد مخاطب داشتهاند، مشاهده میکنید:
ردیف | بیننده پیگیر | |
۱٫ | ۲۱ شبکه خبر | ۴٫۷ |
۲٫ | ۲۰ شبکه خبر | ۳ |
۳٫ | ۱۹:۱۵ خبر ورزشی شبکه سه | ۱٫۹ |
۴٫ | ۲۱:۳۰ شبکه خبر | ۱٫۸ |
۵٫ | ۱۹ شبکه خبر | ۱٫۷ |
۶٫ | ۱۲:۴۵ خبر ورزشی شبکه سه | ۱٫۳ |
۷٫ | ۱۳ شبکه خبر | ۱ |
۸٫ | گفتگوی ویژه شبکه دو | ۰٫۴ |
۹٫ | تیتر امشب شبکه خبر | ۰٫۴ |
۱۰٫ | ۱۹ شبکه یک | ۰٫۴ |
۱۱٫ | ۱۷ شبکه خبر | ۰٫۳ |
۱۲٫ | ۹ شبکه یک | ۰٫۲ |
۱۳٫ | ۲۲ شبکه سه |
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است